null

Running therapie

De stress uit je lijf lopen.

Ben je somber, angstig, lusteloos, vermoeid, paniekerig of gestrest? (Hard)lopen kan als middel ingezet worden om deze klachten te verminderen.

Bij running therapie zetten we hardlopen in om je overbelaste brein weer meer tot rust te laten komen. In tegenstelling tot veel andere therapieën praten we bij runningtherapie niet veel, maar zijn we vooral bezig om te bewegen buiten in de natuur. Het bewegen heeft een gunstig effect op je psychische welbevinden.

Je hoeft niet te kunnen hardlopen om deel te nemen aan runningtherapie.

Over running therapie

Hardlopen is niet alleen een geschikt middel om je lichamelijke conditie te verbeteren, maar juist ook om je psychische conditie te verbeteren. Het hardlopen wordt langzaamaan opgebouwd totdat je een ontspannen duurloop van een half uur (of meer) vol kunt houden. Het is niet altijd leuk of makkelijk, maar als het punt bereikt is levert dat veel voldoening op.

Heel veel mensen in onze moderne maatschappij hebben last van stress-gerelateerde klachten. Dat heeft velerlei oorzaken, maar de kern is gelegen in het feit dat de druk om te presteren hoog is. Als we voor een langere periode boven ons niveau worden belast, ontwikkelen we klachten van fysieke en psychische aard.

Hardlopen is effectief bij depressieve klachten en angststoornis. Door hardlopen komen er neurotransmitters vrij (serotoninen en endorfinen) die zorgen dat je er weer zin krijgt in het nemen van initiatieven. Hardlopen maakt tevens blij door de vrijgekomen serotoninen en endorfinen. Hardlopen heeft een positieve invloed op de hersenen, je kan beter presteren (hardlopen is goed voor je IQ) en het is stressreducerend. Running Therapie dus, als alternatief voor antidepressiva.

Wetenschappelijk onderzoek laat overtuigend zien dat daarnaast regelmatig bewegen de mens goed doet. Dat brengt een aantal processen in ons lichaam op gang, die stoffen produceren waardoor we ons prettiger gaan voelen. We kunnen letterlijk de stress uit ons lijf lopen.

De intake is gratis. Hierin bespreken en bepalen we samen je doel. Sukha Mana werkt met individuele sessies en per keer bespreken we samen de vooruitgang. Er is geen vaststaand aantal sessies maar een op maat gemaakt programma op basis van jouw wensen. Per sessie betaal je € 42,50.

Ben je aan het re-integreren, ben je herstellende of heb je een beginnende burn-out of depressie? Ga dan in gesprek met je werkgever, UWV en/of bedrijfsarts. Werkgevers hebben vaak een vitaliteitsbudget of budget voor positieve gezondheid voor medewerkers. Heeft je werkgever vragen dan kan hij/zij uiteraard contact met me opnemen om hierover in gesprek te gaan.

Meld je direct aan voor de volgende training...

Gegevens:

 

 

Wil zich opgeven voor:

Ik ga akkoord met de opslag en verwerking van mijn gegevens door deze website.

Deze website maakt gebruik van cookies en vraagt ​​uw persoonlijke gegevens om uw surfervaring te verbeteren.