null

Powerwalking

‘All it takes is a first step’

Alles wat je nodig hebt om een stap te zetten naar een gezonder en actiever leven is het zetten van die eerste stap. De eerste stap die vele zal laten volgen. Is de sportschool niks voor jou en vind je hardlopen te belastend voor je lichaam, probeer dan zeker eens het powerwalken! Wie weet is dit ‘de’ sport voor jou!

Powerwalking is fit en fun

Wil je lachend meer energie krijgen en fitter worden?
Bewegen in de buitenlucht?
Wil je jouw zelfvertrouwen verhogen?
Een eerste stap zetten naar een gezonder leven?
Dan is dit precies wat jij zoekt!

Je werkt aan je gezondheid en hebt hier plezier in. Hierdoor zijn de trainingen makkelijk vol te houden.
Niet iedereen kan hardlopen maar iedereen kan wel powerwalken. Dit is de basis van deze zeer effectieve bewegingsvorm waarmee iedereen zijn of haar doelstelling kan bereiken. Dat kan zijn afslanken, een betere conditie krijgen, een gezonder en sterker hart krijgen, meer zelfvertrouwen opbouwen of gewoon op een leuke manier bewegen in de buitenlucht.

Waarom is powerwalking zo gezond?

  • Het vermindert de kans op hart- en vaatziekten.
  • Het verbetert de conditie van hart en bloedvaten.
  • Het verlaagt het cholesterolgehalte.
  • Het heeft een bloeddrukverlagend effect.
  • Het helpt het lichaamsgewicht op peil te houden.
  • Het vermindert de kans op osteoporose (botontkalking).
  • Het verbetert het algemene uithoudingsvermogen en het fitheidsgevoel.
  • Het versterkt de spieren.
  • Het zorgt voor mentale ontspanning.

Tien aandachtspunten voor een goede powerwalkhouding

  • Goed rechtop staan.
  • Recht vooruitkijken, dus niet naar de grond.
  • Je kin omhooghouden, om je rug en nek te ontlasten.
  • Je kaak ontspannen om te voorkomen dat er spanning ontstaat in je nek.
  • Je rug recht houden, dus niet hol maken.
  • Niet achteroverleunen vanuit je heupen, want daarmee belast je je rug te veel.
  • Je schouders ontspannen: duw ze iets naar achteren en niet te dicht bij je oren.
  • Je buik intrekken.
  • Je billen aanspannen: ook dit is beter voor je rug, die dan niet hol trekt.
  • Je heupen van voren naar achteren bewegen tijdens het lopen. Als je gaat swingen van zij naar zij verspil je veel onnodige energie.

Werken aan je gezondheid

Powerwalking is lopen in een stevig tempo. De spierversterkende oefeningen, die tussendoor worden gedaan, zorgen ervoor dat je meer vet verbrandt en een strakker figuur krijgt.
Powerwalking is geen hardlopen. Uit testen is gebleken dat mensen die powerwalking doen evenveel calorieën verbruiken als mensen die hardlopen op een normaal tempo. De resultaten zijn verbluffend!
Het gemiddelde calorieverbruik met powerwalking kan oplopen tot wel 500 calorieën per uur. Powerwalking is geschikt voor jou, voor iedereen en voor alle leeftijden. Door deze natuurlijke vorm van bewegen, met weinig weerstand, is de kans op blessures nagenoeg nihil.
Je werkt aan je gezondheid en hebt plezier, hierdoor is het makkelijk vol te houden en wordt het niet saai.

Wandelen

Bij deze vorm van beweging is de kans op blessures zeer gering. Wandelen belast de gewrichten minimaal. Bovendien vindt er geen schoksgewijze belasting plaats, zoals bij rennen en springen. Dit maakt dat deze training voor iedereen heel goed te beoefenen is. Wandelen is bovendien een ideale manier om weer in conditie te komen na een tijd niets sportiefs gedaan te hebben.

Outfit

Omdat je in een stevig tempo wandelt en je hartslag omhoog gaat zul je mogelijk na een rondje powerwalken de zweetdruppeltjes op het voorhoofd hebben staan. Zorg daarom dat je kleding kiest waar je vrij in kan bewegen maar die ook kan ademen. Qua schoeisel trek je fijne comfortabele schoenen aan zoals hardloopschoenen, wandelschoenen voor sportief wandelen of gewone sportschoenen. De ‘gewone’ wandelschoenen zijn vaak erg stevig en weinig flexibel, hierdoor zijn ze niet geschikt voor powerwalking.

Locaties:

Iedere donderdag van  19.00 – 20.00 uur
Verzamelen bij parkeerplaats Basisschool de Salamander, Meikers 3, 6846 HR Arnhem

Iedere zaterdag van  9.30-10.30 uur
Verzamelen bij Immerloo park vanaf parkeerterrein Albert Heijn, Groningensingel 959, 6835 GL Arnhem

Tarieven

Losse les: € 5,00
10 Strippenkaart: € 50,00
24 Lessen pakket: € 100,00

 

Als je komt, kost je dat 1 strip. Kom je niet dan kost het je ook niets. Kun je een keer niet op je afgesproken dag? Geen probleem, je kunt dan ook deelnemen aan de andere groep. Wil je 2 x in de week deelnemen? Ook dat is geen probleem.

Het is altijd mogelijk om je tussendoor aan te melden en een gratis proefles aan te vragen! Hiervoor is aanmelden wel noodzakelijk.

Meld je direct aan voor de volgende training...

Gegevens:

 

 

Wil zich opgeven voor:

Ik ga akkoord met de opslag en verwerking van mijn gegevens door deze website.

Deze website maakt gebruik van cookies en vraagt ​​uw persoonlijke gegevens om uw surfervaring te verbeteren.