null

Mindful Run

Hardlopen is zoveel meer dan alleen maar hardlopen.

Hardlopen is voor mij een levenshouding geworden, waarbij ik mijn gedachten en gevoelens een plaats kan geven om ze vervolgens los te laten. Ook is het voor mij genieten van de omgeving, een moment om stil te staan, te luisteren naar mijn lichaam en een manier van ontspanning. Deze manier van hardlopen heet Mindful Run. Hoe je dat nu precies doet lees je hieronder stap voor stap.

Hoe langzamer je loopt, hoe sneller je vooruit gaat.

Door tijdens het hardlopen eens stil te staan en rond te kijken voel je je beter. Je ziet meer van je omgeving en bent je meer bewust van wat er in je lichaam gebeurt. Het zorgt ervoor dat je minder gericht bent op presteren en daardoor ook minder druk ervaart. Mentaal ga je dan sneller vooruit en word je een stuk sterker.

Verander je mindset van ‘ik moet’ naar ‘ik mag’.
Niets geeft meer stress dan altijd maar moeten. Je moet al zoveel van jezelf, van je partner, van je leidinggevende. Als we dit gevoel nu eens omzetten naar ‘ik mag’ kun je er al zoveel meer van genieten en kom je sneller toe aan ontspanning.

Accepteer ieder moment, waar je ook bent, leef in het moment

Gisteren was gisteren, daar kun je niets meer aan veranderen. Morgen is morgen en daar heb je geen invloed op. Vandaag is vandaag. Leef en geniet dus vandaag. Iedere dag is een nieuwe dag waarop je tot nieuwe inzichten kunt komen en weer opnieuw kunt beginnen. Voor mij is dit heel passend in één van mijn favoriete nummers beschreven.

‘Decisions as I go, to anywhere I flow
Sometimes I believe, at times where I should know
I can fly high, I can go low
Today I got a million, tomorrow, I don’t know’

(lost frequensies: reality)

Minder stress, meer energie!

Mindfulness is het bewust brengen van aandacht naar de huidige ervaring met een open en niet-kritische blik. Mindful Run laat je kennismaken met de verschillende facetten van het hardlopen en leert jou te luisteren naar je eigen lichaam. Jij wordt je bewust van je eigen loophouding, je aandacht bij het hardlopen en de kracht en energie in je lichaam. Door meer in het ‘hier en nu’ te lopen maak je je hoofd leeg en geniet je meer van het moment.

Ademhalingstechnieken passen we toe om het maximale rendement uit je ademhaling te halen. Veel hardlopers ademen verkeerd waardoor je veel te veel energie verbruikt. Binnen Mindful Run gebruiken we de neusademhaling. Hoe langzamer en hoe minder je in ademt, hoe meer zuurstof en hoe minder melkzuur je in je lichaamscellen hebt en waardoor je hartslag  des te lager zal zijn. Ademhalen via de neus is een stuk voordeliger en gezonder dan ademhalen via de mond – ook tijdens het hardlopen.

Hardlopen / Wandelen heeft positieve effecten op vrijwel alle orgaansystemen in het lichaam. Regelmatig sporten helpt een breed scala aan gezondheidsproblemen en ziekten te voorkomen, of reeds aanwezige klachten te verminderen. Veel mensen leggen zich echter te veel prestatiedoelen op. Mindful Run leert je hoe je volop van het hardlopen en de omgeving kunt genieten met een juiste ademhaling en lopen in het ‘hier en nu’.

5-weekse Mindful Run cursus

Wil je graag in groepsverband leren hoe je mindful kunt hardlopen, dan is de 5-weekse cursus Mindful Run geschikt voor jou. De cursus is geschikt voor iedere hardloper. De cursus is zo opgezet dat zowel de gevorderde als de beginnende hardloper kan meedoen. Het mooie van de cursus is dat je de mindfulness en ademhalingstechnieken niet alleen tijdens het hardlopen toepast, maar in je hele leven. Hierdoor krijg je meer energie en minder stress, ook als je niet aan het hardlopen bent.

Wil jij liever wandelen? Dan is de Mindful Walk cursus geschikt voor jou.

Kijk hier voor de meest actuele cursusdata.

Kosten

5 weekse Mindful Run en – Walk cursus € 95,00 incl BTW* voor 5 bijeenkomsten van 1,5 uur. Er zijn steeds meer zorgverzekeringen welke de cursus vergoeden. Zo vergoedt zorg en zekerheid 50% van de kosten. Informeer bij jouw zorgverzekeraar naar de mogelijkheden.

* excl. BTW voor bedrijven

Ben je aan het re-integreren, herstellende of een beginnende burn-out of depressie? Ga dan in gesprek met je werkgever, UWV en/of bedrijfsarts. Werkgevers hebben vaak een vitaliteitsbudget of budget voor positieve gezondheid voor medewerkers. Heeft je werkgever vragen dan kan hij/zij uiteraard contact met me opnemen om hierover in gesprek te gaan.

Meld je direct aan voor de volgende training...

Gegevens:

 

 

Wil zich opgeven voor:

Ik ga akkoord met de opslag en verwerking van mijn gegevens door deze website.